Mindfulness pro učitele
Všímavost pro učitele
Cílem programu je předat učitelům během celodenního školení základy programu mindfulness (rozvoj všímavosti), provést je jednotlivými technikami pozornosti i možnostmi aplikace do každodenní učitelské praxe a do vztahu s žáky: aby byli vědomějšími, otevřenějšími, laskavějšími, přístupnějšími a charismatičtějšími učiteli.
„Již dlouho jsem hledala něco smysluplného a díky vám jsem se mohla zúčastnit semináře, který nejen splnil moje očekávání, ale také mne osobně nasměroval směrem ke smysluplné práci s dětmi. Jsem přesvědčena o tom, že cvičení mindfulness je smysluplné a hlavně nesmírně potřebné nejen pro naše žáky, ale i pro nás dospělé.“ V. Kopřivová, učitelka ze ZŠ Meruzalka
Praktické informace
Termíny: na dotaz
Cílová skupina: učitelé základních a středních škol.
Lektorka: Mgr. Monika Stehlíková, MBA (www.monikastehlikova.cz).
Kurz je plně hrazen po zodpovězení motivačních otázek a vyplněním registračního formuláře níže:
-
Popište situaci ve vaší škole / třídě.
-
V čem vnímáte přínos cvičení všímavosti?
-
Jak může prospět cvičení všímavosti dětem ve vaší škole / třídě?
-
Jaký benefit může mít z tohoto projektu vaše okolí?
Kontaktní osoba pro zájemce: Hanka Výborná 603 242 004, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Podpořte učitele v jejich snažení
Podílejte se prosím s námi na tomto projektu. Můžete projekt podpořit libovolnou částkou na náš transparentní účet: 2500914385/2010 nebo jednoduše on-line platbou níže.
- Za 750 Kč umožníte 1 učiteli získat nové znalosti k rozvoji všímavosti žáků.
- Za 1500 Kč podpoříte minimálně 50 dětí, které mohou díky svým proškoleným učitelům rozvinout svoji všímavost.
Náplň akreditovaného kurzu
(č. j. MŠMT-10399/2016-1-312 o rozsahu 8 vyučovacích hodin, pod vedením Moniky Stehlíkové)
- úvod semináře, cíle, výstupy (5 minut)
- pozornost – definice, problémy s pozorností u dětí a jejich příčiny (10 minut)
- všímavost – definice, rozšířenost programu v zahraničí, výsledky vědeckých výzkumů a poznatky neuropedagogiky, pozitivní dopady programu ve výuce a vzdělávání (30 minut)
- techniky pozornosti a všímavosti, včetně vysvětlení jejich účinků – praktická část – pro učitele jako nástroj redukce stresu (100 minut)
- aktivity a hry pro posílení pozornosti a všímavosti žáků (jejich sebeuvědomění, sebeovládání i sociální uvědomění a vztahové dovednosti) + možnosti a metody jejich využití a zařazení do konkrétních vyučovacích předmětů (185 minut)
- závěr, dotazy, sdílení (30 minut)
Benefity všímavosti pro učitele
- zklidnění; redukce stresu, úzkosti a napětí;
- posílení pozornosti a soustředění;
- psychická odolnost;
- emoční vyrovnanost;
- kognitivní flexibilita;
- spokojenost;
“Kurz mi dodal odvahu zapojovat tyto techniky do běžné výuky, hned další den jsem je aplikovala na svůj obor a s dětmi se na hodině rovněž pořádně u probírané látky nasmála a zároveň ji procvičila. Úžasná kombinace, odcházela jsem tak po celé odpolední skupinové výuce nabitá. Jde o jednoduchost s dokonalými, vědecky potvrzenými, výsledky. Lidi činí šťastnými.” absolventka tohoto kurzu.
Sdílejte tento projekt odkazem: https://www.darujme.cz/projekt/1583